Gå tilbage   Piratgruppens Forum > Fildeling > BitTorrent

BitTorrent Diskussion af BitTorrent og eXeem.

Emne værktøjer Visnings måde
Gammel 01-22-2010, 10:11 AM
Laeborg Laeborg er offline
Medlem

Tilmeldings dato: Jun 2006
Send en meddelelse til Laeborg via MSN Send a message via Skype™ to Laeborg
Exclamation Fogedforbud mod EliteBits.org

Okay...!

Altså lidt over 7 i morges, bankede det på min dør, og da jeg åbnede blev jeg mødt af tre inde fra Johan Schlüter og en fra fogedretten, som er kommet for at sikre bevisførelse mod medvirken/distribution af copyright beskyttet materiale.
Jeg bliver så påbudt ikke at bruge min telefon, indtil de er gået, da jeg jo på denne måde kunne ødelægge beviserne.
De smider en hel stak papier i hånden på mig, med screenshots fra EliteBits.org og kontoudskrifter samt en dommerkendelse.
Herefter tilkalder ham fra fogedretten en advokat til mig, og dette bliver så Advokat Benny Thomson fra min hjemby.
De fortæller mig at de har fundet frem til mig, via bank kontoen hos Sydbank.

Bevis indsamlingen begynder, med at jeg bliver bedt om at tænde min computer, hvilket jeg gør, og jeg bliver bedt om at gå ind på EliteBits.org, hvor de først tager screenshot af min profil, samt screenshot af statusbaren ("Welcome, Laeborg (Owner)").
Herefter begynder de at tage screenshots af alle staff medlemmers profil, og bevæger sig videre til Top10, hvor de først tager screenshot af Top 10 Uploaders og Top 10 Downloaders. Dette synes de åbenbart ikke er nok, hvor efter de udvider Top 10 Uploaders til Top 50.
Her bliver der taget screenshots af alle profiler, samt Uploaded Torrents. De finder også alle brugere som har doneret via bankoverførelse, og tager screenshot af disse brugeres profiler.
De tager også to torrents, en dvd og en cd, og tager screenshots af infohashen og nfo filerne.

De spørger ind til en større bruger database, men dette siger jeg at jeg ikke kan give dem, og at de må henvende sig til netdirekt, hvis de ønsker at raide serveren.

Da de har taget det de er kommet efter, smider de alle screenshots over på en USB pen.
Nu begynder de så at kigge på hvad jeg har stående inde på mit kontor, og tager alt ikke-original, med henblik på direkte distruering. Altså de ikke vil ikke tjekke noget som helst af det igennem.

Herefter tager de deres ting, og går.
Min advokat blev så siddende lidt og vi snakkede lidt hurtigt sagen igennem, og jeg fortalte ham det grundlæggende bag siden.
Hans vurdering er at der er ikke hold i en evt. ersatningskrav imod mig, men at påbudet mod at lukke EliteBits.org er muligt.

Sidst redigeret af Laeborg : 01-22-2010 kl. 04:24 PM. Årsag: Har lige skrevet posten forfra.
Besvar med citat

Tags
apg, dårlig sikkerhed, elitebits, foged

Emne værktøjer
Visnings måde

Regler for meddelelser