|
|||||||
| Nyheder Her kan du poste links til nyheder fra den store it-verden. |
![]() |
|
|
Emne værktøjer | Visnings måde |
|
|
||||
|
||||
|
Det skulle ellers først have været annonceret om en uge eller to, når vi havde fået en webside op at køre. Men det er jo svært at holde på en hemmelighed på nettet. Når først rygterne begynder at gå, er det bedst at melde klart ud for at undgå misforståelser. Og jeg synes at Piratgruppens forum er det bedste sted officielt at annoncere nyheden.
Som politisk program har vi valgt at piratkopiere det svenske piratpartis program. Det er besluttet, at det politiske program skal oversættes til dansk, og at eventuelle ændringer til det skal drøftes i tiden op til Piratpartiets første landsmøde. Jeg er valgt til formand, og forventer i løbet af de næste par dage at have rejst midler til indkøb af server, så vi hurtigst muligt kan få en webside og et forum op. Her vil det også blive muligt at melde sig ind. Vi har besluttet at penge ikke skal være en forhindring for at melde sig ind, så årskontingentet bliver på 30 kroner, selvom det er tilladt at betale mere. Jeg forventer at vi på sigt vil blive opfattet som en seriøs politisk aktør, som medierne vil spørge når de vil have et alternativt synspunkt i forhold til ophavsretslobbyen og de eksisterende politiske partiers perspektivløse indstilling til det informationssamfund vi er på vej ind i. På længere sigt forventer jeg også at vi stiller op til valg, både lokale valg, til Folketinget og til EU-Parlamentet. Det må understreges, at Piratgruppen og Piratpartiet er forskellige organisationer, selvom vi er enige på mange punkter. Ingen fra Piratgruppen har været involveret i stiftelsen af Piratpartiet. |
|
|
|||
|
|||
|
Hvis det er et seriøst projekt kan i helt sikkert blive hosted på piratbyrans server. Det ved jeg mange lign. projekter er. Hør dem ad
|
||||
|
||||
|
Citer:
Tillykke med det nye parti. Jeg glæder mig til at se, hvad det bliver til.
|
||||
|
||||
|
Vi har planlagt at købe vores egen server. Jeg spurgte for et par uger siden prq om colocation, men de svarede aldrig. Lige nu er det mest sandsynlige at serveren kommer til at stå i Amsterdam, hvor jeg via det hollandske piratparti har en kontakt, og hvor priserne er rimelige.
|
|
|
||||
|
||||
|
Det lyder super nice!
Hvornår regner I med at have siden klar ?
|
|||
|
|||
|
Nøjr fedt initiativ ;D Håber det bliver til noget ;D
Held og lykke med det |
|
|
|||
|
|||
|
ja virkelig godt intiativ. Helt sikkert.
Men men men, ser frem til jeres synspunkter og hvad i går ind og ikke går ind får, min stemme står stadig på Venstre. =P |
|
|
||||
|
||||
|
Jamen tillykke med det!
Kan godt huske ide'en har været oppe at vende her inde før, men troede ikke det faktisk ville blive til noget. Glæder mig dog også til at læse mere op hvad i mere specifikt står for, samt hvordan i vil pressentere jer på den politiske sene.
|
|||
|
|||
|
Dejligt at se
Hvis i også går ind for fri offentlig transport får i ihvertfald min stemme |
|
|
|||
|
|||
|
Langt ude.
Men skal da helt sikkert meldes ind, og så må vi igang med at samle underskrifter så i stille op til folketinget. Kunne være alt for grinern hvis man i næste valgkamp kunne se en fra piratpartiet stå at argumentere for piratkopiring |
![]() |
| Emne værktøjer | |
| Visnings måde | |
|
|