|
|||||||
| Nyheder Her kan du poste links til nyheder fra den store it-verden. |
![]() |
|
|
Emne værktøjer | Visnings måde |
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
glæder mig også til at se hvad i står og repræsenterer for, og jeres synspukter (kan dog ikke stemme endu
(ME+IE)*Diciplin=genialitet ME=Medfødte egenskaber IE=Indlærte egenskaber Hardware - den del af computeren du kan sparke til. “You know, its ironic that just at the point the lawyers and the businessmen had calculated how to control music, the internet comes along and fucks everything up.” -Björk |
|
|
|||
|
|||
|
Sådan! endelig et pirat parti her i landen.. hvornår kan jeg sætte min stemme på jer?! og håber bestemt i bliver mere røde end blå..
|
|
|
||||
|
||||
|
Tillykke med dannelsen, og god vind i sejlene til det store arbejde der ligger forude
En stor udfordring bliver at imødekomme kritikken af venstre-højre værdier, ved enten ikke at tage stilling til andet end ophavsretten, eller ved at forsøge sig med en politisk placering der fanger flest mulige fildelere. Der bliver brug for dem under alle omstændigheder, for at lægge noget vægt bag partiets udtalelser. Godt initiativ. |
|
|
|||
|
|||
|
Citer:
Her er jeg helt enig med Wingless Angel. Med undtagelse af nogle få "spioner" fra APG og Johannes Schlüter samt en lejlighedsvis journalist eller to så er vi alle pirater. Vi mener alle at ophavsretslovgivningen trænger til en modernisering og tilpasning til 21. århundrede og vi deler alle vores ex-kaptajn Klaws originale vision om fri og uhindret adgang til information, medier og software via nettet. Men udover dette er vi en meget broget skare med vidt forskellige baggrunde. F.eks. mener jeg at offentlig transport suger sten og basalt er noget som ingen bruger med mindre de er tvunget til det af økonomkiske eller praktiske årsager. Derfor ser jeg gerne at der investeres i bedre vejnet, bedre og billigere parkering i byerne samt en ændring af afgiftssystemet så flere kan få råd til ordentlig individuel transport. Dette kunne passende financieres ved at skære i støtten til den offentlige ditto. Og tænk på hvor meget det ville pynte i København uden alle de grimme gule busser. Så havde vi også en perfekt undskyldning for at fjerne den øjebæ af en busterminal på Rådhuspladsen. Anyway, dette er ikke et forsøg på at indlede en debat for/imod offentlig transport, men blot en illustration af hvad jeg mener vil være den største udfordring det nye parti står overfor: At samle en meget forskellig skare med stærkt divergerende politisk observans under et fælles Jolly Roger flag. Det er ikke det pirat-relaterede vi er ueninge om - det er alt det andet. Men i hvert tilfælde krydser jeg fingre for at det lykkes. Vi har brug for mere politisk magt hvis tingene skal ændres til det bedre. I øjeblikket er det APG som styrer den politiske arena. Sidst redigeret af Gafle : 05-21-2008 kl. 10:52 AM. |
|
|
|||
|
|||
|
Held og lykke med det nye parti.
Havde prøvet at overtale SF's kulturordfører til at de skulle være det danske pirat parti ligesom de er danmarks grønne parti, men hun har deponeret sin holdning til ophavsretten i dank musikker forbund. Tror i hører til på venstrefløjen. Det der med at dele at kvit og frit passer bedst der. Kan håbe på at nogle etablerede partier kopierer jeres politik når spørgsmålet bliver bragt op i den her forbindelse. |
|
|
|||
|
|||
|
Citer:
|
|
|
|||
|
|||
|
Hvor/Hvornår kan man melde sig ind? Er der evt en e-mail man kan udtrykke sin interesse via og få oplysninger om konto til at støtte arrangementet? (det er jo fradragsberettiget)
|
|
|
|||
|
|||
|
Tillykke med det. I har ihvertfald sikret jer hele 4 stemmer fra min side af - uden overhovedet at have set jeres partiprogram. Vi mangler en stærk modpol til APG, som kan gøre sin indflydelse gældende på den politiske arena!
Hvornår forventes siden at være oppe? - Jeg tror, jeg taler for flere, når jeg siger, at vi er ivrige efter at donere! PS. jeg håber, at det er et seriøst parti, der er klar til at tage imod alle udfordringer. God knows, der vil komme mange af dem! Held og lykke herfra. |
|
|
|||
|
|||
|
Citer:
Forresten er der blevet bestilt domæne? |
|
|
||||
|
||||
|
er enig med Gafle, undtagen det emd tranporten
Citer:
og så tror jeg også mange vil have lidt svært ved at stemme på piratpartiet, hvis det eneste de fokuserer på er Ophavsretten og copyright loven osv. for som Gafel sagde det: Citer:
(ME+IE)*Diciplin=genialitet ME=Medfødte egenskaber IE=Indlærte egenskaber Hardware - den del af computeren du kan sparke til. “You know, its ironic that just at the point the lawyers and the businessmen had calculated how to control music, the internet comes along and fucks everything up.” -Björk |
![]() |
| Emne værktøjer | |
| Visnings måde | |
|
|