Gå tilbage   Piratgruppens Forum > Debat af IT-Politik, ophavsret mv. > Nyheder

Nyheder Her kan du poste links til nyheder fra den store it-verden.

Svar

Emne værktøjer Visnings måde
Gammel 05-19-2008, 09:03 PM
Toke321's Avatar
Toke321 Toke321 er offline
Medlem

Tilmeldings dato: Feb 2008
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Psykocyber Se meddelelser
Dejligt at se

Hvis i også går ind for fri offentlig transport får i ihvertfald min stemme
haha, kan ikke helt se hvordan det skal komme til at løbe rundt, men nu skal vi jo ikke komme off topick.

glæder mig også til at se hvad i står og repræsenterer for, og jeres synspukter (kan dog ikke stemme endu )

Hardware - den del af computeren du kan sparke til.

“You know, its ironic that just at the point the lawyers and the businessmen had calculated how to control music, the internet comes along and fucks everything up.”
-Björk
Besvar med citat
Gammel 05-20-2008, 10:33 AM
Lost-Viking Lost-Viking er offline
Medlem

Tilmeldings dato: Mar 2008
Standard Fedt

Sådan! endelig et pirat parti her i landen.. hvornår kan jeg sætte min stemme på jer?! og håber bestemt i bliver mere røde end blå..
Besvar med citat
Gammel 05-20-2008, 11:06 AM
Wingless Angel's Avatar
Wingless Angel Wingless Angel er online nu
Moderator

Tilmeldings dato: Jan 2005
Lokation: KBH
Standard

Tillykke med dannelsen, og god vind i sejlene til det store arbejde der ligger forude

En stor udfordring bliver at imødekomme kritikken af venstre-højre værdier, ved enten ikke at tage stilling til andet end ophavsretten, eller ved at forsøge sig med en politisk placering der fanger flest mulige fildelere. Der bliver brug for dem under alle omstændigheder, for at lægge noget vægt bag partiets udtalelser.

Godt initiativ.

An Open Letter to Lily Allen

Besvar med citat
Gammel 05-21-2008, 10:43 AM
Gafle Gafle er offline
Medlem

Tilmeldings dato: Nov 2007
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Psykocyber Se meddelelser
Dejligt at se

Hvis i også går ind for fri offentlig transport får i ihvertfald min stemme
Det er netop på punkter som disse at det er svært for et parti med et snævert fokus at slå igennem.

Her er jeg helt enig med Wingless Angel. Med undtagelse af nogle få "spioner" fra APG og Johannes Schlüter samt en lejlighedsvis journalist eller to så er vi alle pirater. Vi mener alle at ophavsretslovgivningen trænger til en modernisering og tilpasning til 21. århundrede og vi deler alle vores ex-kaptajn Klaws originale vision om fri og uhindret adgang til information, medier og software via nettet.

Men udover dette er vi en meget broget skare med vidt forskellige baggrunde. F.eks. mener jeg at offentlig transport suger sten og basalt er noget som ingen bruger med mindre de er tvunget til det af økonomkiske eller praktiske årsager. Derfor ser jeg gerne at der investeres i bedre vejnet, bedre og billigere parkering i byerne samt en ændring af afgiftssystemet så flere kan få råd til ordentlig individuel transport. Dette kunne passende financieres ved at skære i støtten til den offentlige ditto. Og tænk på hvor meget det ville pynte i København uden alle de grimme gule busser. Så havde vi også en perfekt undskyldning for at fjerne den øjebæ af en busterminal på Rådhuspladsen.

Anyway, dette er ikke et forsøg på at indlede en debat for/imod offentlig transport, men blot en illustration af hvad jeg mener vil være den største udfordring det nye parti står overfor: At samle en meget forskellig skare med stærkt divergerende politisk observans under et fælles Jolly Roger flag. Det er ikke det pirat-relaterede vi er ueninge om - det er alt det andet.

Men i hvert tilfælde krydser jeg fingre for at det lykkes. Vi har brug for mere politisk magt hvis tingene skal ændres til det bedre. I øjeblikket er det APG som styrer den politiske arena.

Sidst redigeret af Gafle : 05-21-2008 kl. 10:52 AM.
Besvar med citat
Gammel 05-21-2008, 11:12 AM
jhhdk jhhdk er offline
Medlem

Tilmeldings dato: May 2008
Standard Piratpartiets placering på venstre højre akse

Held og lykke med det nye parti.
Havde prøvet at overtale SF's kulturordfører til at de skulle være det danske pirat parti ligesom de er danmarks grønne parti, men hun har deponeret sin holdning til ophavsretten i dank musikker forbund.
Tror i hører til på venstrefløjen. Det der med at dele at kvit og frit passer bedst der.
Kan håbe på at nogle etablerede partier kopierer jeres politik når spørgsmålet bliver bragt op i den her forbindelse.
Besvar med citat
Gammel 05-21-2008, 12:04 PM
Gafle Gafle er offline
Medlem

Tilmeldings dato: Nov 2007
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af jhhdk Se meddelelser
Tror i hører til på venstrefløjen. Det der med at dele at kvit og frit passer bedst der.
Nix. Pirateri er den mest rendyrkede form for kapitalisme og trives bedst med frihed. Venstrefløjen står for kontrol og ensretning...

Besvar med citat
Gammel 05-21-2008, 12:16 PM
Marluk Marluk er offline
Medlem

Tilmeldings dato: Mar 2006
Thumbs up Dagens gode nyhed! :)

Hvor/Hvornår kan man melde sig ind? Er der evt en e-mail man kan udtrykke sin interesse via og få oplysninger om konto til at støtte arrangementet? (det er jo fradragsberettiget)
Besvar med citat
Gammel 05-21-2008, 12:52 PM
torben_11 torben_11 er offline
Medlem

Tilmeldings dato: Jun 2007
Standard

Tillykke med det. I har ihvertfald sikret jer hele 4 stemmer fra min side af - uden overhovedet at have set jeres partiprogram. Vi mangler en stærk modpol til APG, som kan gøre sin indflydelse gældende på den politiske arena!

Hvornår forventes siden at være oppe? - Jeg tror, jeg taler for flere, når jeg siger, at vi er ivrige efter at donere!

PS. jeg håber, at det er et seriøst parti, der er klar til at tage imod alle udfordringer. God knows, der vil komme mange af dem! Held og lykke herfra.
Besvar med citat
Gammel 05-21-2008, 08:31 PM
fiskejohn fiskejohn er offline
Donator

Tilmeldings dato: Apr 2007
Lokation: København
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af jhhdk
Nix. Pirateri er den mest rendyrkede form for kapitalisme og trives bedst med frihed. Venstrefløjen står for kontrol og ensretning...
Det er jo bullshit det der! Jeg tror dem der fildeler er ca 50/50 halvdelene på venstre fløjen, og den anden på højre fløjen!

Forresten er der blevet bestilt domæne?
Besvar med citat
Gammel 05-21-2008, 09:46 PM
Toke321's Avatar
Toke321 Toke321 er offline
Medlem

Tilmeldings dato: Feb 2008
Standard

er enig med Gafle, undtagen det emd tranporten
Citer:
Og tænk på hvor meget det ville pynte i København uden alle de grimme gule busser. Så havde vi også en perfekt undskyldning for at fjerne den øjebæ af en busterminal på Rådhuspladsen.
yep men tænk på alle dem der brugte den offentlige transport, de ville køre rundt i biler, tænk på hvor grimt det ville blive, og al traffikken, men nu sagde du jo selv du ikke ville starte en disskusion om det.... kunne bare ikke lade være med at kommentere det

og så tror jeg også mange vil have lidt svært ved at stemme på piratpartiet, hvis det eneste de fokuserer på er Ophavsretten og copyright loven osv. for som Gafel sagde det:
Citer:
Det er ikke det pirat-relaterede vi er ueninge om - det er alt det andet.
selvom mange sikkert går op i det pirat relaterede, tror jeg dog hellere de vil bruge deres stemme ret, på f.eks. skatte sænkelser, offentlig transport, integration osv. osv.

Hardware - den del af computeren du kan sparke til.

“You know, its ironic that just at the point the lawyers and the businessmen had calculated how to control music, the internet comes along and fucks everything up.”
-Björk
Besvar med citat
Svar

Emne værktøjer
Visnings måde

Regler for meddelelser