|
|||||||
| Omgå Censuren af The Pirate Bay Problemer med at komme ind på The Pirate Bay? Du har måske TDC, Tele 2 eller lign. som internet udbyder? Kig her for svar. |
![]() |
|
|
Emne værktøjer | Visnings måde |
|
|
|||
|
|||
|
Hvor mange regner i med kommer?
|
||||
|
||||
|
Fedt!!!
|
|
|
||||
|
||||
|
Gik det godt?
Jeg havde ikke selv mulighed for at komme.
|
||||
|
||||
|
Der var meget forskel i de forskellige byer.
I Århus var vi 15-20 mennesker. Jeg holdt en lille tale (http://www.piratpartiet.dk/node/46), og bagefter stod vi og snakkede lidt. Da vores partifaner ikke var ankommet til tiden, var det lidt svært at finde hinanden, men vi gik rundt og spurgte folk, indtil vi havde samlet så mange folk, at de sidste selv fandt gruppen. Det var godt, at jeg nåede at anskaffe en lille megafon, for der var meget trafikstøj. Såvidt jeg kan forstå gik det også godt i Esbjerg, med nogenlunde samme antal deltagere. Men det kan Danili sikkert fortælle mere om, idet han holdt tale i Esbjerg. I Odense blev der ikke nogen demonstration. Jeg har hørt fra flere forskellige, som mødte op på Flakhaven, at de ikke så nogen demonstration, os så gik igen efter et stykke tid. Problemet var vist, at folk ikke kendte hinanden i forvejen, og derfor ikke kunne finde hinanden på en stor og befærdet plads. Flytningen af demonstrationen i sidste øjeblik var vist ikke noget problem, for et af vore medlemmer var forbi den gamle placering uden at finde nogen mennesker. I København blev der heller ikke nogen demonstration. Her tror jeg også problemet var, at folk ikke kunne finde hinanden. Desuden skete der vist en misforståelse, så der ikke var nogen taler her. |
|
|
||||
|
||||
|
Vi kan lære meget af, hvordan demonstrationerne gik.
Først og fremmest er det ikke acceptabelt, at folk indkaldes til demonstration, og at der så ikke bliver nogen demonstration. For at undgå det i fremtiden bør vi have navngivne arrangører og talere alle steder. Hvis alle ved hvem der arrangerer og taler i hver enkelt by, ved vi også hvem der er ansvarlige hvis det ikke bliver til noget - hvem vi ikke kan stole på en anden gang, hvis der ikke bliver nogen demonstration. Det er også vigtigt, at folk med lokalkendskab er involveret fra starten. Hvis det var sket, tror jeg ikke demonstrationen i Odense var blevet flyttet i sidste øjeblik fra et smalt fortorv mellem domhuset og en af Odenses mest befærdede gader til Flakhaven, som jeg synes er det mest velegnede sted i Odense. Og det var ærgeligt at demonstrationen blev flyttet så sent, for et par af medlemmerne i Piratpartiet havde gjort et stort stykke arbejde med at sætte plakater op i Odense - men med besked om at det var foran domhuset. Desværre var der vist heller ikke nogen der mødte op foran domhuset, for et medlem var forbi domhuset for at checkke. Vi bør også forsøge at planlægge i bedre tid. Det var min største bekymring, da jeg hørte om de planlagte demonstrationer. Både talere og polititilladelse bør være på plads før en demonstration annonceres offentligt. Og hvis folk ved hvem der står bag demonstrationen hvert sted, og hvem der vil tale, tror jeg mange flere vil møde op. Og så skal vi finde ud af at møde hinanden. En fane eller lignende kan hjælpe folk til at finde hinanden. Hvis vi ikke kender hinanden i forvejen og ikke er så mange, så er vi nødt til at have noget der kan vise at det er her det sker. Ellers er vi bare en række enkeltpersoner eller små grupper der møder op på en befærdet plads uden at se nogen demonstration, og så bliver det ikke til noget. Jeg tror især det var det, som gik galt i København og Odense. I Århus talte vi om det, fordi vi blev lidt bekymrede om det kunne være et problem at vi ikke havde en fane med, men vi gik lidt rundt på Rådhuspladsen for at spørge folk, og så fandt vi hinanden. Og så skal vi måske en anden gang undgå at demonstrere i flere byer på samme tid. Personligt havde jeg gerne deltaget i alle fire demonstrationer, men det kan jo ikke lade sig gøre når demonstrationerne holdes på samme tidspunkt. Indtil vi er så mange, at vi kan lave store demonstrationer i flere byer på samme tid, bør vi nøjes med at samles eet sted. Selvom det ikke gik lige godt alle steder, vil jeg alligevel rette en stor tak til Danili. Hvis han ikke havde sat det hele i gang, havde der ikke været nogen demonstrationer, og vi havde ikke kunnet gøre os de erfaringer vi gjorde. |
|
|
|||
|
|||
|
http://esbjerg.kivanet.dk/scr.php?sc...is&embed=popup
side 6 midt på siden :P |
|
|
|||
|